Anamenü
  Konya
  İlçeler
  Firmalarımız
  Röportaj
  Eğitim
  Kültür Sanat
  Güncel
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Tarih ve İnsan
  Gezi
  Spor
  Duyurular
  Okur Köşesi
  Künye
  İletişim
 News Arama

Gelişmiş Arama
 Anket
Sitemizin tasarımını nasıl buluyorsunuz?
Çok güzel
İdare eder
Kötü olmuş

Sonuçlar
 MB Döviz Kuru
Dolar Alış :
Dolar Satış :
Euro Alış :
Euro Satış :

 

Eğitim Islah Edilmeli

Perşembe, 31 Ekim 2019 - (13:59)

Facebook da paylaş

HİSDER’de ‘Çağımızda Din-Bilim Kavgasının İman ve Ahlâk Eğitimindeki Olumsuz Etkileri’ni anlatan Prof. Dr. İbrahim Coşkun, eğitim sisteminde pozitivist anlayıştan vazgeçilmesi gerektiğini belirterek “Manevî bünyemize ve millî değerlerimize uygun bir eğitim kurulması veya ıslah edilmesi gerekiyor.” dedi

Hikmet İlim ve Sanat Derneği’nin Pazartesi Sohbetleri’nde, ‘Çağımızda Din-Bilim Kavgasının İman ve Ahlâk Eğitimindeki Olumsuz Etkileri’ni konuşan N.E.Ü. Ahmet Keleşoğlu İlâhiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Bölümü Başkanı ve Kelâm Anabilim Dalı Öğretim Üyesi

Prof. Dr. İbrahim Coşkun, yapılan araştırmalar neticesinde eğitim seviyesi yükseldikçe maalesef dinden uzaklaşma ve dini duyarlılığın azalması gibi bir tespitin ortaya çıktığını belirterek “Demek ki din-bilim kavgasının tezahürleri böyle ortaya çıkıyor. Esasen bu kavga bize ait bir kavga değil. Batı’nın kavgası. Ama biz Batı’yı taklit ettiğimiz için eğitim sistemimiz de genel anlamda Cumhuriyet’le birlikte pozitivist bir anlayış müfredata hakim kılındığı için bunun neticeleri böyle tezahür ediyor. Bunun neticesinde dini duyarlılık, imanda derinlik olması gerekiyor iken bunun tam tersi bir tabloyla karşı karşıyayız. Onun için duyarlı insanlar olarak vatandaşlar olarak eğitim sistemindeki bu çarpıklığı biran evvel bertaraf etmemiz gerekiyor. Manevî bünyemize millî değerlerimize uygun bir eğitim kurulması veya ıslah edilmesi gerekiyor. Tarih boyunca bu hep yapılmış ama son dönemde Batı’daki bu din-bilim kavgasının sanki bizde de varmış gibi bize dayatılması söz konusu. Bunun da olumsuz neticeleri var. En başta iman noktasında problemler doğuruyor. İlim, imanı güçlendirmesi gerekirken tam aksini ortaya koyuyor. Tabiki iman olmayınca ahlâk ta olumsuz etkileniyor.” dedi.

Eğitim Müfredatı Bütün Milleti Kucaklamalı

Din-Bilim Kavgasının bizde olmadığını fakat “varmış gibi hesaplar” yapıldığını ve onun üzerine dizayn edilmiş eğitim sisteminin hâlâ devam ettiğine işaret eden Prof. Dr. İbrahim Coşkun, “Bu tablonun çok yoğun yaşandığı yıllarda duyarlı müminler, çocuklarının en azından dini öğrenebilmeleri için İmam Hatip Okullarını açmayı bir çözüm olarak görmüşler. Çözüm olmuş mu? Evet. Çok önemli bir misyonu yerine getirmiş bu okullar. Ama benim kanaatim bütün milleti kucaklayacak bir müfredatla bu çözülmeli. Genel liselerde dini duyarlılığı ve ahlâkî duyarlılığı ortaya çıkartacak bir müfredata sahip olunması gerekiyor” dedi.

Görevimiz Ahlâklı ve İyi İnsan Yetiştirmek Olmalı

Aliya İzzetbegoviç’in “Bilim ile din ayrıldığı vakit bilim insanı ateizme, dinde geri kafalılığa götürür” sözünü hatırlatan Prof. Dr. Coşkun, Avrupa’daki eğitim sisteminin bu şekilde devam ettiğini biz de onları taklit ettiğimizi ifade ederek “Öğretmenlerin asıl görevi ahlâklı ve iyi insan yetiştirmektir. Aliya’nın da dediği gibi ‘Yeryüzünün öğretmeni olabilmek için, gökyüzünün öğrencisi olmak lâzım.’ Albert Einstein de ‘Dinsiz bilim topal, bilimsiz din kördür’ diyor” diye konuştu.

“İslam’da İlmin İlk Maksadı Marifetullahtır”

Din-Bilim çatışmasının ortaçağda İncil ve Tevrat’ın tahrif edilmesiyle başladığını ve Batı’daki Rönesans’la birlikte zirveye ulaştığına dikkati çeken Coşkun, sonuç olarak şu ifadelere yer verdi: “İslam’a göre ilmin birinci maksadı marifetullahtır. İkinci boyutu ise fizikî âlemi keşfetmek, yeryüzünü mamur etmek ve hayatı kolaylaştıracak teknolojiler geliştirmektir. Bozulmamış bir dinde ilim-din ayrımının olması mümkün değildir. İman zemini üzerine oturmadan ahlâkî değerlerin ve eğitimin arzu edilen seviyeye çıkarılması ve kalıcı olması mümkün gözükmemektedir.”

Meram Uluslararası Gençlik Akademisi’nde gerçekleşen sohbetin soru-cevap kısmından sonra Hisder Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Önder Kutlu, Prof. Dr. İbrahim Coşkun’a hediyesini Barbaros İlkokulu Müdürü Ömer İşcan’la birlikte takdim etti.

[ Arşivle! ] [ Yazdır! ] [ Postala! ]

 

Yorum Ekle! Bulunan yorum sayısı: 0
Bu yazıya ilişkin yorum bulunamadı!
Yorum yazmak için tıklayın!

'Kültür Sanat' Kategorisinde Son 10 Yazı
   Devletimiz 1040’da Kuruldu
   Yeni Kızıl Elma’mız Doğu Türkistan Olmalı
   Mustafa Bilgi Şehadetinin 50. Yılında Anıldı
   Bosna Savaşı ve Türkiyeli Şehidler
   Tek Başına Bir Orkestra: Ahmet Özdemir
   Selami Yurdan Anıldı
   Aydınlar Ocağında Şiir Akşamları
   Dinler Tarihi Yok İslâm Tarihi Var
   Şiir Hayatın Özüdür
   Kontrgerilla 15 Temmuz’da Temizlendi

Yazarlar
Mahmut Toptaş
Parasız ve Paralı Sevap İşleme Yolu
Mehmet Ali Tekin
En Büyük Terörist Amerika…
Recep Öğütçü
İmam Hatip Okullarının Misyonu
Alıntılar
Selehaddin E Çakırgil
İnqılabçıların da Basîreti Bağlanabilir..
Senai Demirci
Namazı ''satan'' Alışveriş Merkezleri
Haşmet Babaoğlu
Kemal Anadol ve geçmişi!
Selehattin Duman
İşin kolayına kaçacaksan bir Atatürk hikâyesi bul..

sitede
internet'te