Anamenü
  Konya
  İlçeler
  Firmalarımız
  Röportaj
  Eğitim
  Kültür Sanat
  Güncel
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Tarih ve İnsan
  Gezi
  Spor
  Duyurular
  Okur Köşesi
  Künye
  İletişim
 News Arama

Gelişmiş Arama
 Anket
Sitemizin tasarımını nasıl buluyorsunuz?
Çok güzel
İdare eder
Kötü olmuş

Sonuçlar
 MB Döviz Kuru
Dolar Alış :
Dolar Satış :
Euro Alış :
Euro Satış :

 

Her Şey Tamam Bir Tek Üretim Yeri Kaldı

Pazar, 03 Haziran 2018 - (14:35)

Facebook da paylaş

Şirketin başına getirilen Mehmet Gürcan Karakaş, 1 Eylül’de göreve başlayacak. 3,2 milyar avroya mal olması beklenen milli projenin başlangıç yatırımı, 1 milyar avro olacak. Şirket adı, CEO’su ve yatırım kaynağı netleşen Türkiye’nin otomobilinin nerede üretileceği, merak konusu.

Türkiye’nin Otomobili projesinde önemli bir eşik daha geride kaldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde 2 Kasım 2017 tarihinde protokolü imzalanan şirketin kurulumu tamamlandı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği koordinasyonunda kurulan “Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş.” olarak belirlendi. Ticaret Sicil Gazetesi’nde yayımlanarak resmileşen şirkette Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding’in payları yüzde 19’ar, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin payı da yüzde 5 olarak belirlendi.

ELEKTRİKLİ ALTYAPISI İÇİN ÇALIŞMA SÜRÜYOR

Ankara’da düzenlenen şirket kurulumu imza töreninde konuşan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, “Türkiye’nin önde gelen 5 şirketi ve Türk Özel Sektörü’nün temsilcisi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile birlikte Bakanlığımızın da desteğiyle bundan sonraki süreç daha hızlı ilerleyecektir. Süratle tasarım ve üretim ile ilgili faaliyetlere başlayacağız. Bu yalnızca bir otomobil üretme projesi değil aynı zamanda fikri mülkiyet hakları bize ait olan, markasıyla, tasarımıyla, yazılımıyla ve teknolojisiyle yerli bir atılımın önemli bir basamağıdır. Bu iş, ileri teknolojidir, teknolojik dönüşümdür. Hükümet ve Bakanlık olarak, Ar-Ge, tasarım ve üretim faaliyetleri başta olmak üzere, gerekli desteklerin sağlanması ve Türkiye’de elektrikli araçlarla ilgili altyapının kurulması için gerekli düzenlemeleri yapacağız.” dedi.

KARAKAŞ 1 EYLÜL'DE GÖREVE BAŞLAYACAK

Şirketin başına Bosch’tan transfer edilen Türk yöneticilerinden Mehmet Gürcan Karakaş getirildi. Küresel otomotiv dünyasının en başarılı Türk yöneticililerden biri olan Karakaş, gerek Türkiye gerekse uluslararası pazarlarda çok önemli başarılara imza atan bir isim. Türkiye’nin Otomobili’ni dünyanın en önemli otomotiv şirketlerinden birisi yapma yolunda liderlik edecek Karakaş görevine 1 Eylül 2018’de göreve başlayacak.

OTOMOBİLİN TASARIM SÜRECİ BAŞLATILDI

Yerli otomobil markasının oluşturulmasında büyük önem teşkil eden tasarım süreci başlatıldı. Tasarım sürecinde önemli yerli ve uluslararası isimlerin desteği alındı. Tasarımın 2019 sonunda çıkarılacak prototip araç ile vatandaşların beğenisine sunulması hedefleniyor. Türkiye’nin otomobili geleceğin teknolojileri üzerine inşa edilip teknik özellikleri çağımızın tüm gereksinimlerini fazlasıyla karşılayacak. Yeni nesil araçların temelini oluşturacak olan platformun çalışmalarına başlandı ve platform özellikleri çağın önemli teknolojileri olan elektrikli, bağlantılı ve otonom sürüş özellikleri göz önünde bulundurularak belirlendi. Türkiye’nin Otomobilini hayata geçirmek için çalışmalar tam kararlılıkla ve planlandığı gibi devam ediyor. Bundan sonraki süreçte, şirket için kilit diğer pozisyonlar doldurulacak. Şirket içi yapılar oluşturulmaya başlanacak, mühendislik ve tasarım çalışmalarına hız verilecek. Kurulan şirketin hayırlı olması temennilerini ileten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da, “1,5 milyon üyemizi temsilen şirket hissedarı olarak projenin başarısı için azimle çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.

“KÜRESEL PAZARDA SÖZ SAHİBİ OLACAK BİR ARAÇ ÜRETİRİZ”

Projenin Türkiye için makroekonomik gerekliliğin yanında ileri teknoloji projesi olmasından dolayı stratejik olarak çok önemli olduğunu ve doğru bir proje olduğunu belirten Mehmet Gürcan Karakaş, “Son 12 yıldır otomotiv teknolojilerinin içinde aktif rol alıyorum. Teknolojideki gelişim klasik otomobili bir mobilite ekosistemine dönüştürecek. Projemizdeki yüksek motivasyon ve kararlılığı, ülkedeki büyük potansiyelin kullanımıyla birleştirdiğimizde küresel pazarda söz sahibi olunacağına kesin gözüyle bakıyorum. Türkiye’de doğdum, büyüdüm, bu ülkede okudum. İş hayatına Türkiye’de adım attım. Bu projeyle, küresel pazarlarda edindiğim bilgi birikimimi ve tecrübemi ülkeme aktarabilme fırsatım olduğu için çok mutluyum. Emin olun Türkiye, küresel ortamda rekabet edebilen bir marka ve otomobilden daha fazlasını yapacak.” dedi.

[ Arşivle! ] [ Yazdır! ] [ Postala! ]

 

Yorum Ekle! Bulunan yorum sayısı: 0
Bu yazıya ilişkin yorum bulunamadı!
Yorum yazmak için tıklayın!

'Ekonomi' Kategorisinde Son 10 Yazı
   ABD Yaptırımı Olumsuz Etki Gösteremedi
   Çin İran'a 280 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak
   Türkiye'den Çok Kritik 'Bor' Hamlesi
   Elektrikte Fiyatlandırma Modelinde Değişiklik Yapılacak
   Dünya Enerji Devi Duyurdu: Trakya’da Trilyonluk Doğalgaz Rezervi Var
   Atatürk Barajı Maliyetinin 6 Katı Gelir Getirdi
   Altay Tankı’nın Seri Üretimi Başlıyor
   Yeni Havalimanında 122 Ülkeye Uçuş Olacak
   AB’den Doları Devre Dışı Bırakacak Hamle
   Turist Sayısında Almanya'yı Geçtik
   Türkiye'den İtalya’ya Kangal Köpeği

Yazarlar
Mahmut Toptaş
Parasız ve Paralı Sevap İşleme Yolu
Mehmet Ali Tekin
Sanayi Mahallesi’nin ‘Hoca’sı…
Recep Öğütçü
İmam Hatip Okullarının Misyonu
Alıntılar
Selehaddin E Çakırgil
İnqılabçıların da Basîreti Bağlanabilir..
Senai Demirci
Namazı ''satan'' Alışveriş Merkezleri
Haşmet Babaoğlu
Kemal Anadol ve geçmişi!
Selehattin Duman
İşin kolayına kaçacaksan bir Atatürk hikâyesi bul..

sitede
internet'te