Anamenü
  Konya
  İlçeler
  Firmalarımız
  Röportaj
  Eğitim
  Kültür Sanat
  Güncel
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Tarih ve İnsan
  Gezi
  Spor
  Duyurular
  Okur Köşesi
  Künye
  İletişim
 News Arama

Gelişmiş Arama
 Anket
Sitemizin tasarımını nasıl buluyorsunuz?
Çok güzel
İdare eder
Kötü olmuş

Sonuçlar
 MB Döviz Kuru
Dolar Alış :
Dolar Satış :
Euro Alış :
Euro Satış :

 
İmam Hatip Liselerine En Zeki Çocuklarımızı Yazdıralım
Pazar, 05 Ağustos 2012 - (15:45)
Recep Öğütçü

Yıllardır bir özlemimiz vardı, İmam -hatip liselerinin kapanan ilk devreleri (orta kısımları) açılsın diyorduk. Nihayet dualarımız kabul oldu, imam -hatip liselerimizin ilk devreleri (orta kısımları) açıldı, daha kaliteli ilahiyatçılar yetiştirmek üzere sekiz yıllık eğitim veren okullar olarak dizayn edildi.

Doksanlı yılların sonunda imam hatip liselerinin ilk devresi kapatılmış, sadece üç veya dört yıllık liselere dönüştürülmüş, müfredatı da budanarak fen dersleri seçmeli hale getirilmiş, sözel eğitim veren meslek liseleri olmuş, katsayı engeliyle birlikte de imam hatipli öğrencilere tamamen üniversite kapıları kapanmıştı. Çok şükür yapılan yanlış ve yanlışı yapanlar Bağdat’tan döndü, bir delinin kuyuya attığı taşı kırk akıllı çıkarabildi. İmam hatip liselerimizin ilk devreleri açıldı, katsayı engeli kaldırıldı, mezunlarına üniversitelerini tüm kapıları sonuna kadar açıldı, bu okullarda sadece imam -hatip yetiştirme dönemi sona erdi, imam -hatip liselerinin yeniden altın çağı başladı.

Evet, bizim okuduğumuz yıllarda imam-hatip liseleri yedi yıllık eğitim süresini kapsıyordu. İlk yedi yıllık imam hatip lisesi mezunu bizler yani seksen bir mezunları olduk. O yılların mezunları bugün bürokrasinin en üst düzeylerinde görev aldı, hastanelerimizde başhekim oldular, oklara yönetici olarak atandılar, Yargıtay’da ve Danıştay’da hakim olarak görev aldılar. On beş yıllık (1997-2012 arasında) bir fetret döneminden sonra tekrar eski görkemli ve bereketli günlerine geri döndü, dönüyor imam-hatip liselerimiz. Hem de eğitim süresi sekiz yıla çıkmış olarak.

4+4+4 eğitim sisteminin uygulanmaya başlamasıyla birinci ve ikinci kademede verilen kültürel dersler eşit olacak. Sadece bazı seçmeli dersler ile imam hatip orta kısımlarına ilave dersler geldi. Yani imam-hatip okullarının orta kısmını bitiren öğrenciler de isterlerse başka liseleri tercih edebilecek. Kademeler arasında her zaman geçişler mümkün olacak. Hiçbir örenci girdiği hiçbir okula sona kadar mahkum edilmeyecek.

Ellili yıllardan itibaren açılan imam-hatip okulları eğitim sistemiz içinde ayrı bir yere ve öneme sahip. Bu okullar bürokrasiye çok kaliteli elemanlar yetiştirdiği gibi, ilahiyat camiamıza ve diyanet mesleğine kaliteli elemanlar vermiştir. Bu okulları ilk defa açanların kötü niyetlerinin aksine bu okulların mezunları milletin gözbebeği olmuş, yetmişli ve seksenli yıllarda kaliteli eğitimiyle ve öğrenci sayısı itibariyle zirveye çıkmıştır. Nihayet imam-hatip lisesi mezunu başbakanları da gördü bu millet.

İmam hatip liseleri hiçbir dönemde kapanmadı, kökten kapatılamadı Bunca dışlamalara, aşağılamalara, üvey evlat muamelesi yapmalara rağmen bu okuların kapısı hep açık kaldı, ağır aksak yoluna devam etti. Çünkü bu millet bu okulları sevdi, benimsedi, topluma kattığı değerleri gördü, bir ibadet aşkıyla binalarını yaptı, kapatmak isteyen iktidarları da alaşağı etti.

Evet, bugün imam-hatip okullarının diğer okullardan müfredat ve üniversitede okuma hakkı bakımlarından eksiği yok, artıları var. Bu okullar yıllarca zeki öğrenci sıkıntısı çekti. Toplumun en zeki öğrencileri imtihanlarla Anadolu liselerini, Öğretmen liselerini ve Fen liselerini tercih etti. Babalar -anneler olarak hep imam -hatip okullarını son çare olarak düşündük. Üniversite okuyamayacak çocuklarımızı bari dinini- diyanetini öğrensin, hiç olmasa imam olsun diye bu okullara verdik. Bu görüşümüz ve anlayışımız artık değişmelidir. En zeki öğrencilerimizi ve evlatlarımızı Anadolu imam hatip liselerine vermeliyiz. Mezun olduklarında din görevlisi olmaları şart değil, inançlı ve din bilgisi de olan doktor, mühendis ve avukat olsunlar. Artık din görevlilerimiz de toplumun en kabiliyetli ve zeki öğrencilerinden yetişsin. Üniversiteye gidebilecek kabiliyeti ve birikimi olmayan öğrenciler hasbel -kader din görevlisi olmasın. Bu meslek bilinçli olarak seçilsin, bu yüce dinin tebliğcileri en kabiliyetli insanlardan oluşsun.

Evet, Merhum Hacıüveyiszade hocalarımızın dualarıyla ve himmetleriyle açılan imam hatip okulları, artık yetim ve öksüz değil. En üst düzeyde yöneticiler, siyasetçiler bu okullara sahiplendiler, önünü açtılar ve yeniden yeşermesine vesile oldular. Allah sebep alanlardan razı osun. Şimdi bize görev düşüyor; dördüncü sınıfı bitiren en zeki çocuklarımızı bu okullara yazdıralım. Aksi halde toplumdaki yozlaşmadan, gençliğin kötü alışkanlıklara yönelmesinden şikayet etmeye hakkımız olmaz. Eğitim sisteminin içindeki he okul bizimdir, ama imam hatip liselerinin gönlümüzdeki yeri ayrıdır. Bir evladımız mutlaka bu okulların kapısından geçmeli.

[ Arşivle! ] [ Yazdır! ] [ Postala! ]

 

Yorum Ekle! Bulunan yorum sayısı: 0
Bu yazıya ilişkin yorum bulunamadı!
Yorum yazmak için tıklayın!

'Recep Öğütçü'in Son 10 Yazısı
   3 Aralık Dünya Engelliler Günü
   İmam Hatip Okullarının Misyonu
   İmam Hatip Konusu
   Aile Konusu
   Ruh Sağlığı Kanunu
   Bir Yıl Daha Geride Kaldı
   Radikal Solun Geldiği Nokta
   Nefisler Semiriyor Gönüller Çoraklaşıyor
   Mekke Medine’nin Statüsü Tartışılmalı
   CHP Hiç Değişmedi Değişmez
   Akşehir Belediyemizin Engelli Duyarlılığı

Yazarlar
Mahmut Toptaş
Asgari Ücrete Bir de İslami Açıdan Baksalar
Mehmet Ali Tekin
Bosna Seyahati…
Recep Öğütçü
3 Aralık Dünya Engelliler Günü
Alıntılar
Selehaddin E Çakırgil
İnqılabçıların da Basîreti Bağlanabilir..
Senai Demirci
Namazı ''satan'' Alışveriş Merkezleri
Haşmet Babaoğlu
Kemal Anadol ve geçmişi!
Selehattin Duman
İşin kolayına kaçacaksan bir Atatürk hikâyesi bul..

sitede
internet'te